tisdag 18 mars 2008

Serietecknarens dilemma


Som deltidsserietecknare får jag fundera ganska mycket på de repliker jag skriver. Dagens problem är att välja den bättre repliken av följande:

A. Det där är fyllobajs, inte hundbajs.
B. Det där är inte hundbajs, det är fyllobajs.

Båda har sina fördelar. A eftersom den är kortare än B (sex ord respektive åtta ord), B eftersom poängen "fyllobajs" kommer sist i meningen och på så vis fungerar bättre. Svåååårt, men jag lutar mot alternativ A. Less is more.

6 kommentarer:

Peppe sa...

A

JennyB sa...

B

Basse sa...

För sent att påverka! Jag hade redan valt A.

Burberry Fields Forever sa...

alkisbajs är roligare o lättare att förstå än fyllobajs.

Basse sa...

Merde! Alkis heter det ju. Jäfla rikssvenskar. Nå, går att fixa ännu, vid behov.

Nickan sa...

Hundbajs!? Det är fyllobajs.

Kortare. Poängen sist. Jag vinner, du förlorar. :-)