onsdag 18 april 2007

Bar Tapasta **

Igår kväll åt jag på Bar Tapasta med Marianne. Stället har varit något av en favorit för mig, även om jag inte besökt dem så ofta. Jag åt fem olika tapas, här kommer domen:

bruschetta med aioli - okej, men torrare och mindre än sist
lammkotletter - okej, men ganska fantasilösa
patatas bravas - buu! mjuka och smaklösa
spett med jätteräkor - smakade väldigt lite skaldjur
vitlökschampinjoner - tråkiga och började snabbt smaka bara olja, som de var dränkta i

Bar Tapasta hamnar tyvärr på min personliga bojkottlista. Speciellt efter att i höstas ha ätit på restaurang Andalucia i Stockholm, där dom faktiskt vet hur tapas ska se ut och smaka, känns Bar Tapasta anno 2007 som en stor besvikelse.

Mvh: er grumpy old man

2 kommentarer:

Peppe sa...

Jag håller med. Tapasta blir bara sämre och sämre och ligger också på min bojkottlista. Man blir så besviken.

Anonym sa...

Minä osallistun myös boikottiin. Petyimme syksyllä kovin, emmekä käy enää Tapastassa. Ikävä paikka.