fredag 1 juni 2007

Vart sku du vila bo?

Jag har någon gång i vist sällskap funderat över var Helsingfors bästa läge är, enligt kriterierna:
- nära till diverse restauranger, kaféer, pubar, bio, teater
- gym, simhall
- parker, simstrand, joggingrutter
- tillgång allmänna transportmedel
- enkelt att ta sig ur stan
- nära till centrum
- snygga kvarter och hus, gator med litet trafik

Helsingfors ultimata läge enligt dessa kriterier är...

*fanfar*

...Tölö! Framför allt kring Tölö torg, Hesperiaparken och Fältskärsgatan.

Di sku ja vila bo! Men finns just nu inte utrymme för det i budgeten. Fatiga på magan, som man säger.

2 kommentarer:

Peppe sa...

Jag säger: stan. Och efter att ha flyttat till Munkholmen blir jag till min egen stora fasa allt mer förtjust i södra Helsingfors.

Snart börjar jag antagligen också klä mej i Burberry-produkter.

Basse sa...

Jag föredrog Nervandersgatan (Främre Tölö) framför Fabriksgatan.

Den dagen du börjar gå i Burberry säger jag upp bekantskapen. Fastän vi inte känner varandra - paradox!